Terima-kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Semoga bermanfaat"

Petua kesihatan Bab1


Minuman Air Pada Masa Yang Betul Memberi Kesan Yang Mendalam Pada Tubuh Badan Kita! 

1. Dua gelas air selepas bangun tidur menguatkan organ dalaman dakm tubuh. 

2. Satu gelas air 30Minit sebelum makan membantu penghadaman. 

3. Satu gelas air sebelum Mandi membantu menurunkan tekanan darah. 

4. Satu gelas air sebelum tidur membantu mengelakkan serangan angin ahmar dan serangan jantung.

Petua Kencing Tikus

Ramai yang tidak tahu penawar kencing tikus. Penawar yang mujarab yang boleh membunuh kuman kencing tikus sertai menyembuhkan si pesakit. Ambil beberapa batang serai berserta daunnya, basuh dan kemudian rebuskan ia. Dan beri minum Pada pesakit yang terkena virus kencing tikus tu. Dengan izin Allah boleh sembuh "insyaallah"

Ada pesakit yang telah mencubanya yang terlantar di hospital. Dengan izin Allah beliau sembuh, doktor pun terkejut, Hanya air rebusan serai sahaja penawarnya. Tak sangkakan tetapi itulah kebenarannya! 

Sila share dengan saudara-mara, kawan-kawan Dan kenalan anda semua. Mana tahu bermanfaat kepada kita semua dimasa hadapan! 

Tumit  Kaki Pecah-Pecah

Orang-orang yang bertugas dalam bahagian dapur, separti tukang masak, tukang basuh pakaian dan sebagainya sering berlaku tumit kedua belah kaki mareka pecah-pecah.

Untuk menghilangkannya sangat mudah, ambil kapur tulis hancurkan Dan bancuhkan dengan air sejuk lalu direndam seketika kaki itu. Kemudian asahkan tumit itu Pada batu-bata.

Cara yang lain, ambil Lima buku Buah kedongdong, dua buku ibu kunyit, kedua-dua bahan itu setelah dikupas dan dicuci, ditumbuk hingga lumat. Setelah itu bungkus dalam daun pisang dan panggangkan dalam api sehingga panas.

lepas itu buka bungkusan tunggu sehingga panas-panas suam kuku baru tampalkan pada tumit yang pecah-pecah itu dan balut dengan kain. Lakukan sehari sekali dalam masa seminggu.


Hilangkan Pedas 

Jika anda menggiling cili apa lagi dalam jumlah yang banyak, memang tidak dapat dielakkan tengan anda merasa pedas. Respons jangan bimbang Sekiranya anda mengalami masalah ini, caranya mudah sahaja, ambil sedikit minyak sayur atau minyak masak pun boleh kemudian lumuri tangan anda.

Dalam masa yang singkat Rasa pedas dan panas pada tangan anda itu akan hilang. 

Nantikan update dalam blog ini akan datang "petua kesihatan bab2"






Previous
Next Post »
Post a Comment
Thanks for your comment