Terima-kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Semoga bermanfaat"

Cara Check Hp Original



Kes penipuan barangan elektronik sekarang ni semakin menjadi-jadi sehinggakan iPhone pon boleh di ciplak oleh china. tak Ada yang tinggal semua modal HP di clone kan!

Di sini, admin nak kongsikan pada pembaca semua   tips macam mana nak check atau tentukan sama ada handphone anda tu original ataupun cap ayam.

Check it out now!  Just simple Je..

Silakan anda check no imei or sariel nombor HP anda DISINI masukkan kedalam petak kemudian click (analyse)

Lepas dapat results analyse no imei anda sila check Pada HP anda adakah sama dengan apa yang tertara pada results analyse tu.



Pastikan buat tiga Semakan Dengan Pengkalan Data SIRIM QAS!

Semak guna aplikasi mobile SIRIM QAS. Yang di download, di install dari playstore. Tolong jangan guna aplikasi lain selain ini untuk check IMEI kerana pengkalan data tidak dikemaskini. Aplikasi Check Your Label ini adalah pilihan pengguna Malaysia yang terbaik untuk tahun 2015 dan akan datang. Jangan tunggu sehingga balik rumah baru nak lakukan semakkan. Lakukan semakkan di premis penjual sebelum buat bayaran.

Bawa seorang kawan atau ahli keluarga yang sudah muat turun aplikasi mobile Check Your Label. Jika anda buka app ini depan penjual, memang kecut perut penjual nak jual anda smartfon tiruan atau smartfon klon. Tak percaya sila tenung muka penjual masa teman anda buka app dan tengok air muka dia berubah.

Anda  boleh lakukan tiga semakkan pada aplikasi berangkai untuk mengelakkan daripada ditipu. Apa semakkan wajib tersebut?

1. Label SIRIM QAS


2. Nombor IMEI


3. Nombor siri produk




Pastikan jenama dan model adalah betul. Nama syarikat adalah pengedar rasmi atau pemegang permit AP. Jikalau keluar maklumat mengarut seperti contoh di atas, sudah tentu ia bukan smartfon original or AP!

Contoh semakkan nombor IMEI:


Pastikan nombor IMEI smartfon sama dengan sticker label IMEI di badan smartfon dan juga kotak. Selepas itu sila masukkan nombor IMEI pada smartfon dalam aplikasi Check Your Label.

Sekian saja yang admin dapat kongsikan anda semua pembaca hari ini.

                             -By Blogger My-
Previous
Next Post »
Post a Comment
Thanks for your comment