Terima-kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Semoga bermanfaat"

Google Perkenalkan pilihan Mesra Mobile






Mungkin ramai belum tahu yang pihak google telah memperkenalkan pilihan Website Mesra Mobile! Di enjin carian google!


mobilesite
Pada 18,Nov,2014 lalu,pihak google telah melancarkan secara rasmi satu label baru yang diberi nama “Mobile-friendly” Label ini akan dipaparkan pada keputusan carian google apabila anda penguna telepon bimbit membuat carian di google menggunakan telefon bimbit.
Anda boleh lihat contoh imej label di bawah!


Label “Mobile-friendly” tersebut adalah bertujuan untuk memberitahu pengguna telepon bimbit  bahawa,halaman website tersebut mesra paparan mobile anda.Ini merupakan satu petanda yang jelas dimana,pada masa hadapan,pihak google akan meengambil kira faktor “mesra mobile” sebagai salah satu faktor di dalam menentukan kedudukan ranking sesebuah website di Google.
Dengan itu,para pemilik website,blog perlulah mengambil perhatian yang serius tentang menjadikan website mereka mesra mobile.
Untuk menyemak sama ada website,blog anda mesra mobile atau tidak,anda boleh periksa menggunakan tool yang disediakan oleh pihak Google di website berikut  : Mobile-Friendly Test Tool
Pihak Google juga turut menyediakan sebuah website panduan untuk membantu anda menjadikan website anda mesra mobile.anda boleh lawati website tersebut di Mobile 
Friendly Guidlines

                            -By Blogger My-
Previous
Next Post »
Post a Comment
Thanks for your comment