Terima-kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Semoga bermanfaat"

Bahaya Penutup Minuman Tin


Mungkin ramai yang belum tahu atas dua kejadian yang melibatkan minuman tin! 

Pertama penutup tin yang kotor,kedua meletakkan minuman tin dalam beku didalam peti ais!.

pada hari minggu yang lalu,satu keluarga bersiar-siar dengan membawa beberapa minuman tin.pada hari isnin dua anggota keluarga tadi dimasukkan ke hospital dan ditempatkan dibilik "Intensive Care Unit"

Dia meninggal pada hari rabu.hasil autopsi menyimpulkan ia terkena Leptospirosis.Virus ini terlekat pada tin minuman yang diminumnya tanpa mengunakan cawan.

Hasil ujian menunjukkan tin tersebut,telah terkena urin tikus yang sudah mengering yang mengandungi Leptosira.kita dinasihatkan agar membilas semua secara rata bahagian atas tin minuman sebelum diminum!

Kebiasaannya tin-tin minunan ini disimpan dalam gudang dan terus dihantar ke kedai-kedai runcit,tanpa dibersihkan.

Sebuah penelitian menunjukkan bahawa bahagian atas semua tin minuman lebih tercemar.jadi bersihkan minuman tin terlebih dahulu dengan air sebelum dimasukkan ke mulut untuk menhindari bahaya virus!

SEBARKAN!!!!

Saya sarankan Siapa yang membeli minuman tin basuhlah terlebih dahulu sebelum meminumnya..!

Maklumat kedua biasanya ramai yang suka meletak atau menyimpan minuman bergas terutamanya coca-cola didalam peti ais.betulkan..! Lagi sejuk lagi enak diminum.. Tapi,ramai yang tak tahu bahaya mungki dihadapi jika meletakkan tin coca-cola dalam freezer!.

Terdapat satu kes dimana berlaku tin coca itu mengeras dan meletup.25ogos yang lalu,seorang anak menderita luka dimulut dan pipinya akibat tin coca-colanya meletup kerana disimpan didalam freezer.

Dan dia terpaksa menerima 38 jahitan.
31 dipipi,7 jahitan dibibir dan mulut. Teruknya luka itu..! Bayangkan betapa deritanya dia apabila kejadian itu berlaku.. Nasip baik pecahan tin cola itu tidak mengenai maranya..!


Ibu si anak telah menyebarkan fhoto ini,agar kejadian tidak akan berulang lagi kepada orang lain.

Jadi kepada yang suka menyimpan tin minuman gas dalam freezer baik hentikanlah..! Mugkin kita tidak pernah kena tapi,kebarangkalian untuk kena itu sangat tinggi.jadi berhati-hatilah!.

mohon anda sebarkan artikel ini kepada orang ramai supaya tidak ada lagi yang menjadi mangsa..! 

-By Blongger My-


  
Previous
Next Post »
Post a Comment
Thanks for your comment