Terima-kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Semoga bermanfaat"

Nilai Matawang Malaysia Dijangka Akan Terus Menurun!

Nilai Matawang Dijangka Akan Terus Menurun Sehingga Ke RM4.50

sehingga akhir september ini disebabkan oleh ringgit tidak digunakan sebagai matawang yang digunakan dalam urusan pasaran saham dunia. Nilai ringgit tersandung disebabkan oleh tindakan kerjaan yang mengurangkan export minyak mentah tetapi melebihkan aktiviti mengimport.

Setiap orang harus mengambil langkah berjaga-jaga kerana ini merupakan bencana ekonomi kepada semua..! bank negara hanya mempunyai rezab rm101 bilion buat masa sekarang. Hutang kita pula meningkat kepada 580 bilion. Hentikan aktiviti membeli hartanah serta kereta buat masa sekarang. Bencana besar sedang menuju kearah kita semua.

Pakar ekonomi menjangkakan ekonomi malaysia akan hancur/rebah dalam msa 100 hari. Pasaran saham dunia serta nilai matawang akan melemaskan kita semua secara drastik.

Ini adalah kerana keadaan semasa ekonomi dunia yang negetif. Isu-isu keselamatan dunia seperti penganas ISIS dan konflik timur tengah. Lebih menakutkan lagi adalah isu di kepulauan Spartly yang mana China, vietnam, taiwan, filipina dan malaysia mahu menuntut hak.

Latihan ketenteraan china dan russia akhir-akhir ini seakan-akan ingin menunjukkan kemampuan serta kekuatan ketenteraan. Ini semua kerana secara tidak langsung ingin memberitahu kepada US supaya tidak cuba untuk berperang dengan mereka.
Krisis minyak mentah akhir-akhir ini adalah disebabkan oleh lebihan bekalan.

Pihak amerika mengepam minyak denganjumlah yang banyak dengan alasan:

1) Untuk menyekat ekonomi serta matawang russia kerana russia adalah pengeksport no 1 minyak mentah dunia. Pihak US dan kesatuan Eropah (EU) menyalahkan russia diatas kegawatan di ukrain serta isu MH17 yang tiada kesudahannya.

2) untuk menghentikan keganasan. Terutama ISIS yang menjual murah minyak mentah yang diseludup dari syria dan iraq.
Malaysia diburukkan lagi dengan ketidaktentuan politik, penyalahgunaan kuasa serta penutupan kebenaran oleh seseorang.

Dunia juga melihat malaysia sebagai dikedudukan no 1:

1) rasuah dan skandal
2) juara dunia dalam pemalsuan kad kredit.

Oleh itu para sahabat serta ahli keluarga. berjimat cermatlah dalam membelanjakan wang! kita sekarang kearah keruntuhan ekonomi dunia. Hari-hari yang mendatang akan menjadi suram dan tidak menentu. Perjalanan hidup kita akan menjadi amat susah dan tidak boleh dijangka. Krisis ini akan 'menghentam' kita semua. Tidak kira kaya atau miskin..!!

 Nasihat daripada pegawai bank:

Jangan beli rumah/kereta/aset lain dalam tempoh 6 bulan dari sekarang. Ekonomi malaysia dijangka akan gawat pada bulan September. Duit tidak akan dapat dikuarkan dari bank. Bagi yang ada duit lebih, boleh beli ketika orang yang nak jual aset ketika itu kerana gawat.

Dijangka potongan ke atas aset boleh mencecah sehingga 30%. Asalkan aset dapat dijual dan dapat pulangan wang (cover bayar loan rumah bulan-bulan bagi orang yang mempunyai aset 3-4 biji. Dijangka akan jual 1-2 biji aset).

Jika boleh, duit jangan disimpan dalam bank. Simpan cash di mana-mana yang boleh digunakan pada bila-bila masa.

Malaysia boleh diumumkan gawat jika nilai mata wang terus jatuh..!!


 "Silakan share kepada kawan-kawan anda"

                            -By Blogger My-
Previous
Next Post »
Post a Comment
Thanks for your comment