Terima-kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Semoga bermanfaat"

Disihir Hingga Badan Seperti Katak Puru

Kisah Ini Terjadi Di Kota-Kinabalu SABAH



Penghujung kehidupan dato'arman sungguh menyedihkan.
Sangkanya dengan mengumpul harta yang melimpah ruah dapat membahagiakan kehidupan kelurganya!

Namun sebaliknya yang berlaku.seluruh keluarganya hidup dalam porak-peranda lantaran berebutkan harta yang ditinggalkan.

Kematian dato'arman pada usia 78 tahun bukan sahaja meninggalkan anak-anaknya seramai 5 orang bahkan harta-hartanya selama ini.

PENGHUJUNG kehidupannya dato'arman yang UZUR dijaga oleh anak perempuan tunggalnya iaitu salbiah.sedangkan empat lagi adalah anak lelaki yang masing-masing punya kerjaya dan jawatan tinggi tidak pernah ambil peduli dengannya.

Itulah sebabnya dato'arman meninggal dunia dia telah mewasiatkan kebanyakan hartanya kepada salbiah tanpa mengikut hukum faraid.

Lagipun sebelum meninggal dato'arman berpendapat salbiah yang menjaganya selama dia sakit dan sudah pasti hartanya itu patut dilebihkan padanya.

Salbiah pula bila mendapat harta pusaka yang melimpah ruah mulalah menjadi tamak dan sombong.sedangkan adik-beradiknya yang lain telah datang menuntut sebahagian kecil saja dari harta itu.

Dengan sebab itulah adik-beradik salbiah yang lain datang menuntut sebahagian harta-harta itu dan dibahagikan secara adil menurut hukum syarak tetapi,dengan sombong dan tamak salbiah tetap dengan pendariannya tidak mahu membahagikan harta itu.

Kerana harta jugalah anak-anak arwah dato'arman telah bergaduh dan memutuskan tali persaudaraan.namun saudara salbiah tetap tidak putus-asa sehinggakan mereka sanggup berjumpa bomoh dari negera seberang.

Tiga bulan setelah pembahagian harta itu,sesuatu yang ganjil berlaku pada salbiah.entah kenapa pada setiap malam salbiah berkelakuan pelik.salbiah boleh bertukar ganas jika tidak dibenarkan turun ke tanah.

Habis suami serta anak-anaknya yang cuba mententeramkannya ditendang dicakar.suami salbiah sudah habis iktiar untuk mengubati salbiah.

Pantang ada bomoh yang handa,dipanggil untuk mengubati salbiah namun,semuanya sia-sia saja.malah salbiah menjadi semakin ganas lagi.

Tubuh badan salbiah dihinggapi penyakit kulit yang pelik.tubuh badannya gatal-gatal serta timbul kudis dan bisul-bisul yang mengeluarkan nanah.

Habis iktiar suami salbiah mengubati isterinya itu.sedikit demi sedikit harta peninggalan arwah ayahnya digunakan untuk mengubati penyakit salbiah.

Sedangkan adik-beradik salbiah langsung tidak memperdulikannya lagi.
Suatu hari semasa sedang menunggu mengambil ubat diklinik swasta,suami salbiah membaca sebuah akhbar media terkini.

Tujuannya hanya untuk mengetahui perkembangan cerita-cerita semasa dan sambil-sambil menghilangkan rasa bosan.

Entah kenapa artikel teras gemunggal yang dibacanya dalam akhbar itu benar-benar menarik perhatiannya.

Lantas tanpa membuang masa dia menghubungi nama yang tertera di artikel tersebut ia itu En,rosdi.lalu menceritakan masalah yang dihadapi isterinya.

Lantas En,rosdi mengesyorkan teras gemunggal yang sangat-sangat berkhasiat serta punya keistimewaan yang tersendiri.

Lalu tanpa berlengah lagi suami salbiah terus memesan teras gemunggal tersebut.baginya mungkin itu adalah usahanya yang terakhir yang mungkin dengan izin tuhan isterinya akan sembuh dan bebas dari penyakit misteri yang menimpanya.

Alhamdullilah setelah semingggu menggunakan teras gemunggal ada perubahan yang berlaku kepada salbiah.memang suami salbiah hairan dan terkejut dengan khasiat teras kayu tersebut.

Namun perasaan itu dibuang jauh-jauh.baginya teras kayu tersebut adalah anugerah tuhan pada makluknya.dan dapat digunakan pada jalan kebaikan.

Beliu juga sesiapa yang inginkan khasiat teras gemunggal untuk dijadikan pendinding supaya mendapatkan yang asli..!

Dan beliu juga berharap sesiapa sahaja supaya berhati-hati dengan teras palsu yang terdapat dipasaran terbuka!

Beliu mengesyorkan kepada mereka yang berminat mendapatkan teras gemunggal yang asli terus kepadanya: Encik Rosdi melalui talian: 019-2244707
atau yang dari singapore dan brunei boleh huBungi: +0192244707

                            -By Blogger My-
Previous
Next Post »
Post a Comment
Thanks for your comment